Kokořínsko ve 30 hodinách

Rádi cestujeme, a tak využíváme každé volné chvilky. Proto jsme se i o víkendu vydali na výlet na krásné Kokořínsko, kde jsme společně s Maňánkou ještě nebyli. Vyrazili jsme v šest hodin z Plzně a už před osmou jsme byli v obci Rovné. A tam to celé začalo.

Co v článku najdete?

Hora Říp

Cesta na vrchol Řípu, který měří 455 metrů není nijak dlouhá, ale za to je to do pořádného kopce. Není to tedy nic pro rodiny s kočárky a méně pohyblivé osoby. Na vrcholu na nás čekala Rotunda sv. Jiří a sv. Vojtěcha. Podívali jsme se do okolní krajiny z vyhlídek Mělnická a Pražská a zase jsme si to šlapali dolů k autu (stáli jsme na parkovišti v obci Rovná, nikde nikdo nebyl, a tak jsme měli parkování zadarmo).

Želízy – Čertovy hlavy

Další zastávkou na doporučení mého táty byly Čertovy hlavy v obci Želízy. Jedná se o dvě skály, které jsou zdobeny obličeji čertů. Podívaná je to v celku zajímavá, určitě by se skály hodily filmařům do nějaké pohádky, jen cesta k nim je opět do prudkého kopce.

Pokud máte skály rádi, doporučujeme článek našeho kamaráda Radka o skalním městečku na Cinibulkově cestě.

Tip: Parkování kousek za autobusovou zastávkou v obci Želízy (po pravé straně u křižovatky)

Doksy

V Doksech jsme se zastavili na vydatný oběd v restauraci Kovárna, kde jsme se posilnili výbornou pizzou. Pizzerii Kovárna můžeme jen doporučit, pizzu dělají přímo před vámi a pečou v klasické peci jako v Itálii. Ochutnávka tedy stojí rozhodně za to.

Zřícenina hradu Jestřebí

Posilněni velkou pizzou jsme přejeli jen kousek vedle od Doks na zříceninu Jestřebí. Parkovali jsme pod kostelíkem na malém parkovišti. Odtud je to jen kousek na zříceninu, ze které je pěkný výhled na Novozámecký rybník nebo známější Máchovo jezero.

Máchovo jezero

Na Máchově jezeře byl snad každý, a tak jsme tu museli udělat zastávku i my. Všude jsou placená parkoviště, ale my jsme na to šli od lesa a zaparkovali v ulici pod hotelem Karla Hynka Máchy (ulice Otakara Nejedlého).

Mapy.cz - Máchovo jezero - Otakara Nejedlého

Neměli jsme v plánu zde strávit delší dobu, a tak bylo zbytečné platit za parkování. Došli jsme se podívat na břeh jezera, ale i přes to, že bylo asi 40 stupňů jsme se nevykoupali, to není nic pro nás.

Aktivity na Mácháči

Milovníci vody si zde ale přijdou na své. Na Máchově jezeře je několik pláží, můžete si půjčit loď, šlapadlo anebo paddleboard.

Bezděz

Mařenka neumí odpočívat, a proto nás odpoledne čekal ještě hrad Bezděz. Máchovo jezero je jen kousek odtud, a tak jsme to neměli daleko. Parkovali jsme v obci na rozcestí u nádrže za 60 Kč. Cesta na Bezděz nepatří mezi ty nejsnazší, ještě když je venku přes 35 stupňů (děsběs). Čeká vás několik set metrů do kopce po kamenech, ale výhled stojí za to. Za dobrého počasí můžete vidět Ještěd nebo hrad Trosky.

Na Bezdězu nás nejvíce zaujali mouchy. Bylo jich tu snad milion. Průvodkyně nám vysvětlila, že se tu vyhřívají a že žijí jen jeden den. Každé ráno jich třeba jen z kaple vymetou plný kýbl. Vstupné stojí 90 Kč pro dospělého a můžete si vybrat, zda si chcete prohlédnout hrad sami anebo s průvodcem.

Autokemp Kokořín (ATC Kokořín)

Po náročném dni to chtělo odpočinek. Náš nový stan z Decathlonu jsme tak rozložili v kempu ATC Kokořín. Kemp byl jednoduše skvělý. Byl tam klid i soukromí, sprchy v ceně poplatku za stan (žádný trapný automat), příjemní majitelé, restaurace a točená Vinea. Tenhle kemp rozhodně doporučujeme!

Hrad Kokořín

Jsme ranní ptáčata, a proto jsme už v 6:15 vyrazili na hrad Kokořín (nechtěli jsme rušit v kempu). Hrad Kokořín je jen kousek od kempu, kde jsme byli ubytovaní. V šest ráno bylo příjemně, a tak jsme na hrad došli za chviličku. Kokořín jsme si vyfotili, podívali jsme se na Máchovu vyhlídku a šli zpět do
kempu na míchaná vajíčka.

Pokličky

Stan byl sbalený asi za 15 minut. V 8:15 už jsme objevovali skalní útvar pokličky. Parkování je zde placené (10 Kč na hodinu, automat) a k Pokličkám vás čeká asi tisíc schodů, ovšem skalní útvary jsou to zajímavé, a tak jsme nelitovali.

Mělník

Naší poslední zastávkou bylo město Mělník. Zašli jsme se podívat na soutok Labe a Vltavy odkud je krásný výhled na místní vinice, ale v dálce jsme zahlédli i včera navštívenou Horu Říp. V Mělníku mají pěkný zámek, kostel sv. Petra a Pavla a náměstíčko.

Tip: výbornou zmrzlinu ochutnejte na náměstí Míru v cukrárně Cake art.

<- Zpět na začátek článku k rozcestníku

Petr Krauz

Autor: Petr Krauz

Jsem 🔎SEO konzultant, také se věnuji PPC a focení. 📷 Největší závislostí je cestování- poznávání krás České republiky i těch nejodlehlejších koutů světa. Mezi nejoblíbenější destinace patří rakouské Alpy, česká Pálava nebo třeba Dubai v SAE. Kam to bude příště?