Florencie – Toskánsko

Díky situaci s COVID-19,  se v České republice v roce 2021 zvedl zájem o dovolené karavanem. V úvodu je důležité říci, že mnoho zájemců (stejně jako my) si myslelo, že se jedná o tzv. levnou dovolenou. Bohužel, opak byl pravdou, když spočtete celkové náklady na pronájem karavanu, dálniční poplatky (mýta) a pronájmy parkovacích míst v kempech, tak si Vy i Vaše peněženka uvědomíte, že zde finance opravdu neušetříte L. Každopádně, je to určitě zážitek a každý by si měl tento způsob cestování minimálně vyzkoušet.

Cesta směr Lago di Garda a lehké prozření

Vyráželi jsme po práci, podařilo se nám tedy vyjet až někdy okolo 16 hodiny. Karavan od firmy Obytňáky.cz frčel po dálnici jako po másle a vše začínalo báječně. Krásné počasí, v autě skvělá atmosféra a natěšení nás hnalo kupředu. Cesta utíkala, ale s přicházející tmou na nás doléhala únava. I když jsme se střídali 2 řidiči, rozhodli jsme se cca v 1 hodinu ráno zastavit na odpočívadle a na chvilku si zdřímnout. V tom právě tkví ona výhoda cestování karavanem. Zastavili jsme cca hodinu cesty od Gardy a usnuli. V 7 ráno jsem sedl zpátky za volant a dojel do první zastávky, čímž byl kemp Campeggiodel Garda. Hezký a velký kemp za cca 60 EUR/noc. Šli jsme se zaevidovat a náhle zjistili, že jednak nemáme plno věcí a co bylo hlavní, ani peníze v peněženkách. Ano, je to tak, na odpočívadle nás při spánku okradli…ač neuvěřitelné, ale skutečné. Zde se pohled na slunnou Itálii trochu změnil. Ale nic, hlavy nahoru a jedeme dál… celkem bez 34.000 Kč :-(.

Zaparkovali jsme a napojili karavan na sítě, rozložili markýzu, vyndali křesla, stolek, gril a hned se nám zase začínal objevovat úsměv na rtech :-). Měli jsme celý den před sebou a rozhodli se ho odstartovat projížďkou na kolech podél jezera. No, nebyla to vysloveně super cyklostezka, ale měla své kouzlo. Cestou jsme párkrát zastavili na místní, skvělé bílé víno a nepřekvapivě byla nálada hned lepčí :-).

Samozřejmě nesměla chybět ani první koupačka. Docela nás všechny překvapilo, že byla pocitově, jako u moře. Vlny, mušle a jediné co chybělo, byla slaná chuť. Po koupačce se u některých z nás ozýval už nahlas hlad a tak nastal čas na gastronomii. Přibrzdili jsme v super restauraci Origano restaurant. Zde ochutnali italské pivo a jak jinak než výbornou pizzu. Co zde ale všeobecně neumí, jsou burgery. Jsme zhýčkáni chuťově vychytanými burgery , které si můžete dát u nás a tu „bídu“, kterou zde pod názvem burger podávají, si prostě nedávejte.

Cestou zpátky ke karavanu jsme ještě přibrzdili na nákup a vzali pár typicky Italských dobrot na gril a samozřejmě i bílé víno, které bylo opět, jak jinak, než skvělé. Po parádní večeři začala nastupovat tzv. „gastronomická demence“, kdy sedíte, zíváte a vypadá to na finále celého dne. Ale s myšlenkou užít si dne do poslední minuty jsme se přece jen přemluvili a vyrazili na večerní procházku. A udělali jsme víc než dobře. Do šera osvětlená promenáda, plné restaurace lidí a všudypřítomná hudba nás skvěle naladila. Lepší závěr dne jsme si nemohli přát.

Druhý den jsme si se švárou přivstali a šli si zacvičit na pláž. Musím říct, že nás mile překvapilo, kolik starších běžců mělo stejnou myšlenku jako my.. Po snídani, kdy jsme na grilu připravili volská oka, byl plán jasný a to: GARDALAND. Bohužel nám celkový dojem pokazily neskutečné mraky lidí a po informaci, že se nejdříve musíme online zaregistrovat a počkat na potvrzovací email, jsme se kolektivně shodli, že vyrazíme na další stanoviště. A tím byla překrásná Florencie….

Florencie

Skvělé, krásné, kouzelné a drahé město, tak by se dala v pár slovech definovat Florencie, centrum úžasného Toskánska.

Díky tomu, že jsme s sebou vezli i kola, jsme zvolili ubytování mimo centrum (bohužel, draze a to za 100 EUR/noc) a na kolech se vydali obhlídnout památky po hezké cyklostezce podél řeky Arno. Jako první jsme vybrali jeden z nejvyšších bodů s překrásným výhledem na město – PiazzaleMichelangelo. Zde bylo prostě povinností posedět na terase místní restaurace, dát si kávu, a opět nečekaně… vínko a prostě jen tak užívat :-). Následovala cesta k mostu zlatníků – Ponte Vecchio. Velmi zajímavé a rušné místo, kde jsme se zároveň dostali přes řeku do samého centra města. Projeli jsme většinu památek jako třeba Giottovu zvonici, PalazzoVecchio a Basilica Santa Crose. Po víc než drahém obědě (vyšel na 2.000 Kč za pár), kdy se ale jednalo pouze o víno, nealko pití a dvě hlavní jídla, jsme se vydali druhou stranou řeky ARNO zpět k našemu „domovu“. Nutno říci, že zde byly cyklostezky opravdu krásné a vedli nás prakticky většinou parkem a mimo veškerý provoz.

Kemp Union Lido a zpátky domů

Úžasný, krásný a levný kemp, ve kterém jsme zaplatili necelých 50 EUR/noc. V ceně bylo mimo jiné koupání na pláži, cvičení v parku na venkovních strojích, koupání v aquaparku s atrakcemi a plno dalších možností, které jsme bohužel z časových důvodů nestihli využít. Co jsme ale naopak stihli, byla večerní dětská diskotéka a ta stála za to, doporučujeme :-).

Cesta domů trvala bezmála 10 hodin a nerad na ni vzpomínám. Celkově to byla ale zajímavá zkušenost a stála za to.

Děkujeme Vám za pozornost a každému, kdo zvolí stejný způsob cestování přejeme, ať se Vám dovča povede…. 😉

Ondřej Pondělík

Autor: Ondřej Pondělík

Svou lásku věnuji ⚽ fotbalu, futsalu, rodině a vínu. Ve volném čase řídím Službyzavás.cz a Easy Homes.cz, miluji cestování a nemůžu se dočkat na další z výletů s naší 🎉 Ligou Mistrů. Kam se vydáme příště?