Free cookie consent management tool by TermsFeed

Jaro, léto, podzim i zima v Zell am See

Poslední dobou je stále populárnějším cílem cest spousty lidí Rakousko. Ono taky proč ne, není to žádná dálka a po pár hodinách v autě se můžete kochat azurovou vodou v jezerech a zároveň pohledem na majestátní Alpy. Z úst svých známých slýchávám stále častěji jedno konkrétní město – Zell am See. Prý jeď tam kdykoliv – v zimě, v létě, tam najdeš bohaté vyžití vždycky. Tak jsem to tedy zkusila. A protože jsem se nemohla rozhodnout mezi létem a zimou, jela jsem na jaře.

Hledání ubytování

Ubytování si stále častěji hledám přes Airbnb a poštěstilo se i tentokrát. Apartmán Apartsee přímo v historickém centru Zell am See splnil vše, co jsme od něj jakožto čtyři natěšení turisté čekali – prostorný byt se dvěma samostatnými ložnicemi, obývacím pokojem a plně vybavenou kuchyní nám poskytl útočiště na celé čtyři dny.

Protože jsme dorazili k večeru a hladoví jako vlci, vzali jsme útokem nejbližší restauraci. Těsně vedle apartmánu se nachází restaurace Brasserie. A byla to hned na poprvé trefa do černého – místní speciality podávané ve stylové rakouské restauraci neměly konkurenci ani po čtyřech dnech ochutnávání nejrůznějších jídel v dalších podnicích.

Program hned od prvního rána v Rakousku

Hned následující den jsme se rozhodli zakončit zimní sezónu na místní hoře Schmitten. Spodní lanovka je od apartmánu vzdálena pouhých 200 metrů, takže jsme to s přehledem došli i v přeskáčích s lyžemi na ramenou. Ideální zimní podmínky, sluníčko a mimosezonní ceny, co víc si přát?

Nutno říct, že sjezdovky jsou zde profilované spíše pro zkušenější lyžaře, pro začátečníky nám místní doporučili ledovec Kitzsteinhorn, který se nachází u města Kaprun, cca 10min jízdy autem z Zell am See. Tento ledovec je návštěvníkům přístupný 10 měsíců v roce a na jeho vrcholcích sníh nikdy neroztává.

Jezero Zeller See

Po rozloučení se se zimou mě následující den zajímal další „tahák“, kvůli kterému sem jezdí ročně desetitisíce turistů – jezero Zell. K mému překvapení se jezero nachází zhruba 200 metrů od apartmánu, tedy skutečně co by kamenem dohodil. Kolem jezera vede 12 km dlouhá stezka, která je ideální pro pěší, ale také cyklisty nebo inline bruslaře (pěší mají svoji cestu, takže tu nikdo nikomu nepřekáží). A pohled to byl vskutku skvostný.

Nádherná příroda, cestou několik sympatických hospůdek podávajících místní pšeničné pivo, a opět azuro lemované ze všech stran Alpami. Při jezeře se nachází několik kempů a písčitých pláží s atrakcemi, které sem rádi přijedeme vyzkoušet zase v létě. A pro koho by bylo 12 km pěšky moc, může dojít jen na druhou stranu jezera a zpět se svézt parníkem, který jezdí každou půl hodinu.

Na kolech do Kaprunu

Další den jsme na kolech vyrazili do města Kaprun. Cesta mezi poli s koňmi a krávami byla opět nádherná. Příroda tu vážně nemá chybu. V Kaprunu jsme si prohlédli hrad z 12. století a okusili místní bobovou dráhu.

Po obědě jsme zaparkovali kola a vyrazili pěšky skalní soutěskou na Sigmund-Thun-Klamm vodopády. Jsou o něco menší než o několik kilometrů vzdálenější Krimmelské vodopády, ale zase vás na jejich vrcholu čeká jezero s nepopsatelně tyrkysovou vodou a krásná procházka kolem něj.

A jedeme domů

Čtvrtý den byl bohužel dnem našeho odjezdu. Nakoupili jsme zásoby jídla na cestu a vydali se domů. Jídlo předem není třeba řešit, Billa se nachází přes náměstí pouhých 50 metrů od apartmánu, ceny jsou srovnatelné s našimi a pro mlsouny je přímo naproti apartmánu vyhlášená pekárna, kde podávají také tradiční rakouské Kakao mit Sahne. Jedinou nevýhodou je, že se v pekárně nedá platit kartou.

Cestou domů nám to nedalo a zastavili jsme se ještě obhlédnout Orlí hnízdo, které je vzdálené cca hodinu cesty od Zell am See.

Brzy na viděnou!

Dovolená to byla nádherná, nestihli jsme ani desetinu všeho, co nám bylo okolím doporučeno, takže letní termín už máme zamluvený a těšíme se brzy na viděnou!

Přispěvatel Obecný

Autor: Přispěvatel obecný

Jsem kamarád, příbuzný nebo mám rád cestování. Jsem přispěvatel obecný. Přispívám, abych šířil známá i neznámá místa a doporučil doporučitelné. 🙏